چاپ سابلیمیشن روی پارچه

چه نکاتی باید درباره چاپ سابلیمیشن روی پارچه بدانید؟

امروزه چاپ دیجیتال جایگزین روش های سنتی در شاخه های مختلف صنعت چاپ شده است. هر چند این جایگزینی دلایل متعددی دارد اما مهم ترین آنها بحث هزینه، امکان شخصی سازی و انعطاف پذیری این ماشین هاست. این مسئله برای چاپ در صنعت پارچه نیز صدق میکند. روش های چاپ سنتی با روش های نوین دیجیتال مانند چاپ سابلیمیشن جایگزین شده اند که برای تسریع امور چاپی از رنگ های متعدد و عکس های چاپ شده استفاده میکنند که امروزه بسیار در بین مخاطبین محبوب می باشد. مواردی که باعث ایجاد بی نهایت خلاقیت در این زمینه میشود.

چاپ سابلیمیشن چیست ؟

53481cfcbe109c80138d33ac6a8b4a02 چاپ سابلیمیشن

در حقیقت سابلیمیشن یک تکنیک چاپ است که در آن از جوهرهایی حساس به گرما استفاده می شود. جوهرهایی که در اثر گرما به گاز تبدیل می شوند و با ماده ای که ۱۰۰% از پلی استرتشکیل شده ترکیب میگردد. تا زمانی که ساختار جوهر استفاده شده از بین نرود، عکس های چاپ شده حتا بر اثر شستشوی متعدد نیز آسیبی نمی بینند و همان کیفیت ابتدایی خود را حفظ میکنند.

در چه مواردی می توانید از سابلیمیشن استفاده نمایید؟

شما برای تولید محصولاتی فاخر مانند پرچم ها، لباس های ورزشی، صنعت مُد، دکوراسیون داخلی و بسیاری از کاربردهای دیگر می توانید از این تکنیک چاپ دیجیتال استفاده نمایید.

از چه پرینتر و جوهری برای چاپ سابلیمیشن استفاده کنیم؟

giant 60151 چاپ سابلیمیشن

شما برای اینکه بتوانید چاپ سابلیمیشن انجام دهید، نیاز به یک پرینتربا کیفیت بالا (high-quality printers) و قابلیت پشتیبانی از جوهر سابلیمیشن دارید. در ایران برای سایز A4 معمولا از دستگاه پرینتر اپسون T-60 و برای سایز A3 از پرینتر اپسون مدل L1800 استفاده می شود. اما پرینترهایی که مختص چاپ سابلیمیشن ساخته شده اند را باید از برند معتبر رولاند و با قیمت هایی بسیار زیاد تهیه کنید (Roland Texart RT-640 and XT-640). شما در فروشگاه اینترنتی بارجامک می توانید عکس دلخواه خود را روی ساک دستی های تبلیغاتی متقال با روش سابلیمیشن چاپ کنید و علاوه بر بهره مندی از مزایای سفارش آنلاین، از قیمت و کیفیتی بسیار مناسب نیز استفاده نمایید.

 

در حقیقت سابلیمیشن یک تکنیک چاپ است که در آن از جوهرهایی حساس به گرما استفاده می شود. جوهرهایی که در اثر گرما به گاز تبدیل می شوند و با ماده ای که ۱۰۰% از پلی استرتشکیل شده ترکیب میگردد. تا زمانی که ساختار جوهر استفاده شده از بین نرود، عکس های چاپ شده حتا بر اثر شستشوی متعدد نیز آسیبی نمی بینند و همان کیفیت ابتدایی خود را حفظ میکنند.

نرم افزار

علاوه بر پرینتر، نیاز به یک نرم افزار به جهت مدیریت رنگها و پرینتر نیز دارید تا بتوانید به بهترین نحو چاپ خود را انجام دهید. فراموش نکنید که برای سابلیمیشن باید ابتدا روی کاغذ چاپ را برعکس انجام دهید. میتوانید از قابلیت mirror در پرینتر استفاده کنید.

کاغذ ترنسفر (کاغذ سابلیمیشن)

برای اینکه به چاپی با کیفیت دست پیدا کنید باید از کاغذی که قابلیت جذب رنگ بالایی دارد و سریع خشک میشود استفاده کنید. کاغذ باید حتی پس از چاپ نیز کاملا فلت وعاری از هرگونه موج باشد. نکته مهم دیگر اینکه هنگام برخورد با گرما کاغذ باید جوهر را از سطح خود آزاد کند.

سایر ملزومات چاپ سابلیمیشن

پرینت گرفتن طرح، اولین قدم از مراحل چاپ سابلیمیشن است شما برای تثبیت طرح خود نیاز به گرما و فشار نیز دارید. دستگاه هایی که این کار را انجام میدهند در طرح ها و اشکال مختلفی موجود هستند که میتوانید طبق نیاز خود تهیه نمایید. برای تثبیت چاپ سابلیمیشن نیاز به حداقل درجه حرارتی معادل ۱۸۰ درجه سانتیگراد دارید. بسته به نوع پارچه ما درجه حرارتی بین ۱۸۵ تا ۲۰۰ درجه را پیشنهاد میکنیم و مدت زمانی حدود ۱ دقیقه تا نقش را از روی کاغذ به سطح پارچه انتقال دهد و تثبیت نماید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که اگر تمام یا بخشی از طرح در این زمان منتقل نشد، با فشار و زمان بیشتر آن را کاملا تثبیت نمایید.

نوع پارچه

هنگام انتخاب پارچه به این نکته مهم دقت داشته باشید که هر چه درصد پلی استر پارچه بیشتر باشد، نتیجه بهتری حاصل میشود و کیفیت چاپ بالاتری را بدست می آورید.

 

در صورتی که این مطلب برای شما مفید بود، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم